bahrDelphi Logoniessensnrf logo

Serwis AMELSERW prowadzi kompleksowy serwis klimatyzacji w samochodach OSOBOWYCH, ponadto mobilny serwis klimatyzacji maszyn ROLNNICZYCH ,BUDOWLANYCH, SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH u KLIENTA

PEŁEN ZAKRES SERWISU KLIMATYZACJI:

osuszanie układu klimatyzacji
wymiana filtrów-osuszczy,skraplaczy
regeneracja sprężarek
naprawa przewodów ciśnieniowych,metalowych,elastycznych
dorabianie węży elastycznych
spawanie elementów aluminiowych
płukanie chemiczne układu klimatyzacji (po zatarciu sprężarki)
odgrzybianie -ozonatorem
Zbyt mała ilość czynnika chłodniczego może być przyczyną słabego schładzania. Zwiększone zużycie paliwa może być spowodowane przez zbył częste i zbyt długie włączanie się kompresora klimatyzacji. Hałas słyszalny tylko po włączeniu układu klimatyzacji jest zwykle powodowany przez kompresor lub zawór rozprężny. Stale zparowane szyby to często oznaka zabrudzenia filtra kabinowego. Aby uniknąć poważnego uszkodzenia, kontrolę układu klimatyzacji należy zlecić fachowcowi.

 

Dlaczego układ klimatyzacji musi być serwisowany co roku?

Układ klimatyzacji powinien byc serwisowanyu co 12-m-cy gdyz nawet w całkowicie szczelnym układzie ma prawo ubywać nawet od 10 do 15% czynnika chłodzącego,a sama obsługa dopełniania klimatyzacji może zagwarntować
dbałość o jakość i kondycje klimatyzacji gdyż po takich obsługach można zapewnić odpowiednie smarowanie kompresora ,a wilgoć która mogła powstać w układzie może spowodować uszkodznia. A koszty naprawy w wielkim stopniu zależą od rodzaju awarii, typu pojazdu i samego układu klimatyzacji. Wymiana kompresora z mechanicznym uszkodzeniem wymaga także wymiany osuszacza oraz zaworu rozprężnego.

Usunięcie wszystkich zanieczyszczeń (np. opiłków metalu) z klimatyzacji oznacza konieczność dokładnego wypłukania układu (płukanie chemiczne). Inaczej nie ma gwarancji, że system po naprawie będzie pracował poprawnie i długo. Wymiana parownika może być wyjątkowo skomplikowana, ponieważ wymaga demontażu i ponownego montażu deski rozdzielczej.

Dlaczego trzeba regularnie dezynfekować układ klimatyzacji?
Parownik jest zamontowany pod deską rozdzielczą i zintegrowany z systemem wentylacji wnętrza pojazdu. Osadzająca się na jego powierzchni wilgoć ze schładzanego powietrza i brak światła stanowią idealne warunki do rozwoju bakterii, grzybów i innych mikroorganizmów. Docierają one do parownika wraz z kurzem z zasysanego powietrza i osiadają na blaszkach radiatora parownika, skąd poprzez system wentylacji docierają do kabiny. U wielu
ludzi grzyby i drobnoustroje powodują kichanie, łzawienie, kaszel lub inne dokuczliwe reakcje alergiczne. Ponadto gnijące w wilgoci mikroorganizmy wywołują niemiłą, stęchłą woń. Regularna dezynfekcja parownika niszczy zarodniki grzybów, bakterie i drobnoustroje. Dezynfekcja,odgrzybianie OZONATOREM jest w tym momencie jednym z najlepszych metod polegającą na usuwaniu nie tylko nieprzyjemnych zapachów ale również pełna sterylizacja która likwiduje wszystkie drobnoustroje, roztocza, alergenty, zapachy dymu tytoniowego, w tym przypadku całkowicie bezpieczne dla ludzi, po uprzednim przewietrzeniu od 15 do 25 min auta. Dlaczego konieczna jest wymiana filtra kabinowego raz do roku lub co 15 tyś. km?   Biorąc pod uwagę, że w ciągu godziny przez filtr przepływa do 300 m3 powietrza, można łatwo zrozumieć, dlaczego już po roku lub 15 tyś. km przebiegu filtr osiąga "punkt saturacyjny", czyli zmniejszenie przepustowości o 75% w stosunku do nowego wkładu. Jeżeli w tym momencie nie wymieni się filtra, nastąpi zablokowanie dopływu powietrza z zewnątrz do kabiny pojazdu. Zablokowany filtr, to także ogromne przeciążenie silnika dmuchawy. Kolejny efekt zanieczyszczenia filtra to zaparowywanie szyb we wnętrzu. Jeśli filtr jest zatkany i stary, to dodatkowo będzie przyczyną przykrego zapachu w kabinie.

Dlaczego trzeba wymieniać filtr-osuszacz?

 Część wilgoci z układu klimatyzacji jest wychwytywana przez filtr-osuszacz, który w systemach z dyszą rozprężną zamiast zaworu jest nazywany "akumulatorem". Element ten osiąga "punkt saturacji" po ok. dwóch latach działania. Jeśli filtr-osuszacz nie jest wymieniany regularnie, rosn±ca zawartosć wody w układzie doprowadzi do korozji wszystkich jego elementów. W następstwie tego procesu może dojść do znacznie zwiększonego zużycia układu i jego elementów. Może też dojść do zalodzenia zaworu rozprężnego, czego konsekwencją będzie uszkodzenie skraplacza i sprężarki.